Uniform

Een uniform? Is dat niet wat ouderwets?

Met het dragen van het uniform toon je aan de wereld dat je scout of gids bent, en verwijs je naar de waarden van de beweging. Het uniform geeft leden en leiding de mogelijkheid om hun verbondheid te tonen, maar laat toch ruimte voor een persoonlijke touch. Bijkomend zorgt het dat mama en papa niet te boos zijn als we helemaal vuil en versleten terugkomen.

Wij vragen daarom dat iedereen, in volledig uniform naar de vergadering komt. Voor de kapoenen is enkel de das verplicht.

Wat is dat uniform dan?

Ons uniform bestaat uit:

- Het beige scoutshemd, met de juiste kentekens (zie onderstaande foto)
- Een zwarte das (met grijsfluo lint)
- Een donker-groene short/rok/broek

(Voor de kapoenen is enkel de das verplicht!)

Waar vind ik dat allemaal?

Het scoutshemd en de short/broek/rok zijn beschikbaar in de 'Hopper' scoutswinkels. Deze zijn relatief kostelijk omdat ze ecologisch verantwoord en zonder goedkope kinderarbeid geproduceerd zijn, maar doorgaans gaan deze ook een aanzienlijk aantal jaren mee. De donkergroene broek moet echter niet van de Hopperwinkel zijn. Moeilijkheden of vragen met de aankoop? Geef een seintje aan de leiding.

Aan de scoutslokalen zijn er ook 2de hands examplaren beschikbaar tegen lagere prijzen. Die zijn echter niet beschikbaar in alle maten. Iedereen met oude uniformstukken mag deze zeker aan ons geven, we proberen zo iedereen van goedkope uniformen te voorzien. Er zijn ook vrijblijvende scouts-evere pulls beschikbaar indien gewenst.

De kentekens en de zwarte das zijn bij onze scouts zelf beschikbaar. Spreek hiervoor Butskop aan na een vergadering!

De volgende kentekens staan op ons hemd: